Deklaracja dostępności serwisu Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Orla

Gmina Orla zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Orla zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Orla.

Data publikacji strony internetowej: 2005-03-17

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-02-27

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Informacja o treściach niedostępnych:

część plików nie jest dostępnych cyfrowo, część elementów graficznych nie posiada opisów alternatywnych niektóre dokumenty i pliki załączone zostały po otrzymaniu ich od innych instytucji na zasadach przyjętych w tych instytucjach ich struktura nie daje możliwości ingerencji w treść

Wyłączenia:

część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-03-17. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-03-19.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Wawreniuk, adres poczty elektronicznej dostepnosc@orla.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 857305796. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Skargi i odwołania

Nazwa organu odwoławczego: Wójt Gminy Orla

Adres organu odwoławczego: Mickiewicza 5 17-106 Orla

Adres e-mail organu odwoławczego: ugorla@orla.pl

Telefon organu odwoławczego: 857305780

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Orla, ul. Mickiewicza 5

  • Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Mickiewicza

  • Z lewej strony znajduje się szyb windy którą można dojechać na każde piętro budynku.

  • Obok budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Udogodnienia

Wychodząc naprzeciw osobom słabosłyszącym Urząd Gminy Orla udostępnia przenośną pętlę indukcyjną.

Co to jest pętla indukcyjna?
Pętla indukcyjna stanowi skuteczne wsparcie dla osób korzystających z aparatów słuchowych oraz implantów ślimakowych, wspomagając rozumienie mowy, co jest szczególnie istotne w miejscach publicznych. Użytkownicy aparatów lub implantów mają często trudność z rozumieniem mowy, ponieważ urządzenia tego typu wzmacniają wszystkie dźwięki, również  zakłócające mowę, takie jak m. in. różnego rodzaju szumy.
Działanie pętli indukcyjnej polega na wyciszeniu zbędnego tła, dzięki czemu mowa ludzka jest lepiej słyszana i rozumiana. Pętla indukcyjna, przekazuje wzmocniony i przetworzony  sygnał bezprzewodowo (jako pole magnetyczne) wprost do aparatu lub implantu odbiorcy.
Jak korzystać z pętli indukcyjnej?
Przenośna pętla może być ustawiona na każdym stanowisku obsługującym klienta. W celu skorzystania z pętli klient przełącza swój aparat na program T (posiada go większość dostępnych na rynku aparatów) oraz staje naprzeciwko oznakowanego urządzenia.

Do dyspozycji osób słabowidzących jest lupa do czytania, która posiada dodatkowo podświetlenie poprawiające komfort czytania.

Urząd wyposażony jest w krzesło ewakuacyjne, które pozwala bezpiecznie ewakuować osoby z ograniczoną zdolnością ruchu w przypadku wystąpienia zagrożenia.

 

Część pracowników Urzędu Gminy Orla została przeszkolona na poziomie elementarnym ze znajomości polskiego języka migowego (PJM)

W tut. Urzędzie zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

• e-mail na adres :ugorla@orla.pl

• faxem na nr (085)730-57-81

• listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez Urząd)

• telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej na nr (085)730-57-80

Koordynatorzy dostępności

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:

Łukasz Wawreniuk – Koordynator ds. dostępności

e-mail: dostepnosc@orla.pl

Telefon: 85 730 57 96